
De zomer van 1937, wat moet dat toch een mooie zomer geweest zijn voor menig jongen en meisje. Ik wou dat ik dat mee had kunnen maken, de 5e Wereld Jamboree in Vogelenzang van 31 juli t/m 9 augustus. Mijn oma, die nu 93 is, heeft het als jonge vrouw mee gemaakt. Vroeger vertelde ze er wel eens over, hoe zij als medewerkster in het kamp te Vogelenzang mee had geholpen.Wat een feest moet dat geweest zijn. 28.750 Padvinders (verkenners en leiders) die vanuit 54 landen vanover de hele wereld in Vogelenzang samen kwamen om het spel der verkennen samen uit te voeren. Geweldig zoiets.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten